Prije svega pažnju obratite na simptome
Glava vam puca od boli, a ne znate što biste još mogli učiniti. Ključno je shvatiti o kakvoj vrsti glavobolje se radi i otkriti najvjerovatniji uzrok. Tri stručnjaka objašnjavaju kako se riješiti boli.
Utvrdite vrstu glavobolje
Dr. Lee Peterlin, profesor neurologije i direktor Johns Hopkins University Headache Researcha, savjetuje da prije svega pažnju obratite na simptome. Ako osjećate pulsirajuću, sijevajuću bol na jednoj strani glave i mučninu, povraćate, osjetljivi ste na svjetlost i zvuk, imate trnce na licu ili rukama, vjerovatno imate migrenu. Promjene vremena, nesanica i pad estrogena prije menstrualnog krvarenja najčešće ih potiču. Najefikasniji će biti lijekovi protiv migrene koje vam propiše liječnik.
Lijekovi mogu pomoći i kod drugih tipova glavobolje, kao što su glavobolja tenzijskog tipa (tupa bol na čelu, sljepoočnicama i stražnjem dijelu glave koju može uzrokovati stres, umor i napeti mišići vrata) i sinusna glavobolja (tupa bol u području jagodica, čela ili na jednom dijelu nosa). Pazite samo na to koliko ste tableta popili jer se neki sastojci mogu nakupljati u tijelu i izazvati oštećenja organa, poput jetre. Ako vam lijekovi koje ste nabavili bez recepta u ljekarni ne pomažu, a mjesečno vas pogađaju dvije ili više teške glavobolje, posjetite liječnika i ispitajte ostale mogućnosti liječenja.
Isprobajte magnezij
Dr. Alexander Mauskop, neurolog i osnivač New York Headache Centera, kaže da se protiv glavobolje često uspješno možete nositi i bez lijekova. Istraživanja su pokazala da više od polovine osoba koje muči glavobolja ima nizak nivo magnezija. Studije pokazuju da uzimanje dodataka magnezija, od 400 do 600 mg na dan, može spriječiti pojavu migrene, posebno ako se javlja tačno prije menstruacije. Vitamin B2 (riboflavin) može također pomoći. Trebate uzimati 400 mg na dan oko tri mjeseca prije nego vidite razliku. Koenzim Q10 još je jedan dodatak prehrani koji može smanjiti napad migrene (od 100 do 300 mg na dan). Budući da CoQ10 potiče energiju, popijte ga ujutro. Dugo se koristi i akupunktura te lagana tjelovježba koja opušta mišiće.
Pazite kad i šta jedete i pijete
Dr. Joy Dubost, glasnogovornica Academy of Nutrition and Dietetics, Washington DC, kaže da prehrana može imati direktan uticaj na glavobolju. Može je potaknuti prerađeno meso (hot dog), sir s plemenitim plijesnima, krastavci, masline, veće količine kofeina, crveno vino i umjetni zaslađivač aspartam. Da biste utvrdili problematične namirnice, svaki dan zapišite šta ste jeli i pili. Zabilježite i kad ste imali glavobolju. Kasnije pronađite postoji li neka šablona koja se ponavlja. Budući da istraživanja pokazuju da magnezij (u orašastim plodovima, ribi, cjelovitim žitaricama i zelenom lisnatom povrću) i vitamin B2 (u jajima, piletini, puretini, mlijeku) mogu spriječiti ili ublažiti pojavu migrene, pobrinete se da ih uključite u prehranu. Međutim ako ste duže vrijeme gladni ili žedni, migrene se mogu pogoršati. Pazite stoga da jedete svaka tri do četiri sata i redovito pijete vodu.
(TIP/Magazin.hr)
Da bi se prijavili za pisanje poruka trebate se prethodno jednokratno registrovati.
Foto: Mladić izboden u centru Tuzle
Foto: Koncertu podrške protestima JMBG u Tuzli prisustvovalo više hiljada građana
Nepoznate osobe pretukle Tuzlaka
Foto: Vatrene Tuzlanke spas od sunca potražile na Panonskim jezerima
Foto: Severina priredila muzičku noć za pamćenje u Koncertnoj areni jezera Modrac
Usvojen Nacrt odluke o pristupanju izradi Regulacionog plana prostorne cjeline Slatina I