Ljute paprike snižavaju krvni pritisak

9:51, 5 August, 2010

Sastojak paprike koji joj daje ljutinu - kapsaicin - opušta krvne žile.

  • Facebook
  • Google
  • Live
  • StumbleUpon
  • TwitThis

Jedenje pikantne hrane, poput čili paprike, može pomoći u snižavanju visokog pritiska, pokazalo je istraživanje kineskih naučnika, koji napominju i da se u područjima u kojima se jede dosta čilija hipertenzija rjeđe pojavljuje.

Naučnici su ustanovili da sastojak paprike koji joj daje ljutinu - kapsaicin - opušta krvne žile. Štakori s visokim pritiskom koji su hranjeni namirnicama bogatim kapsaicinom na kraju su imali niži pritisak, pokazala je studija Trećeg vojnog medicinskog sveučilišta u Kini, objavljena u časopisu Cell Metabolism.

Sastojci djeluju tako da aktiviraju receptore u stijenkama krvnih žila. To dovodi do povećane proizvodnje nitričnog oksida, molekule koja štiti krvne žile od upala i oštećenja. Ovo nije prva studija koja je proučavala vezu između kapsaicina i nižeg krvnog pritiska, no prijašnje su se koncentrirale na kratkotrajno izlaganje, a ne na dugotrajnu terapiju.

Koliko je čili paprika potrebno pojesti na dan da bismo postigli željeni učinak? Naučnici kažu da za to trebaju provesti dodatna istraživanja na ljudima. Profesor Zhiming Zhu, voditelj istraživanja, napominje da visok pritisak ima više od 20 posto stanovnika sjeverozapadne Kine, za razliku od 10 do 14 posto u jugozapadnom dijelu zemlje, u kojem ljudi jedu dosta ljute hrane.

(TIP/Net.hr)

  • Facebook
  • Google
  • Live
  • StumbleUpon
  • TwitThis

Prijavite se i napišite vaš komentar na vijest.



Ostavi komentar

Da bi se prijavili za pisanje poruka trebate se prethodno jednokratno registrovati.