Dodaci s kalcijem povezani sa srčanim udarom

11:42, 2 August, 2010

Tablete kalcija ne smanjuju opasnost od lomova i smrti.

  • Facebook
  • Google
  • Live
  • StumbleUpon
  • TwitThis

Iako mogu povećati gustoću kostiju, tablete kalcija ne smanjuju opasnost od lomova i smrti. Sada su se neki istraživači uvjerili da dopunski kalcij ne samo da ne koristi, nego i povećava opasnost od srčane kapi za trećinu.Ti se rezultati, slažu se svi stručnjaci, ne odnose na unos kalcija u hrani, koji je koristan.

Rizik je prvi put uočen u dva klinička ispitivanja, provedena 2006. i 2008. Da bi ispitali moguće štetne učinke, dr. Ian Reid sa Sveučilišta ‘Auckland’ na Novom Zelandu i njegovi kolege kombinirali su rezultate iz 11 nasumce provedenih kontrolnih studija za dodatke kalcija (bez vitamina D, koji se često daje u kombinaciji s njima), čime su obuhvatili više od 12.000 pacijenata.

Oni su u naučnom časopisu BMJ izvijestili ‘online’ kako je utvrđeno da je za 31 posto veća opasnost od srčane kapi, te manja, neznatno veća opasnost od moždane kapi i smrti.Od jednakog broja žena koje su dobile kalcij i placebo, 143 žene koje su primile kalcij pretrpjele su srčanu kap u odnosu prema 111 koje su primile placebo.Široka uporaba dodataka s kalcijem upućuje na to da mnoge žene mogu biti ugrožene, rekli su autori izvješća.

U uvodniku uz izvješće kardiolozi sa Sveučilišta u Leedsu i Sveučilišta ‘Hull’ u Engleskoj naveli su da je, s obzirom na neizvjesnu korist od dodataka kalcija, bilo koja razina opasnosti neopravdana. ‘Na temelju ograničenih dokaza koji su dostupni, bolesnike s osteoporozom uglavnom ne bi trebalo liječiti s dodacima kalcija, samog ili u kombinaciji s vitaminom D, osim ako ne primaju i učinkovit tretman za osteoporozu+, istaknuli su i dodali kako je hitno potrebno daljnje istraživanje.Iako postoji nekoliko mogućnosti, nitko nije siguran kako dodaci kalcija mogu povećati opasnost od srčanog udara.

(TIP/Dnevnik.hr/Foto:Ilustracija)

  • Facebook
  • Google
  • Live
  • StumbleUpon
  • TwitThis

Prijavite se i napišite vaš komentar na vijest.



Ostavi komentar

Da bi se prijavili za pisanje poruka trebate se prethodno jednokratno registrovati.