Pubertet kod djevojčica započinje sve ranije

14:45, 20 Juni, 2010

Osim kalorične prehrane okrivljuju se i hemikalije.

  • Facebook
  • Google
  • Live
  • StumbleUpon
  • TwitThis

Studija Univerziteta Copenhagen nedavno je pokazala da je dob dječaka i djevojčica u kojoj ulaze u pubertet sve manja, a ova se promjena u Europi zbila u vrlo kratkom periodu. Osim kalorične prehrane okrivljuju se i hemikalije.

Prije nešto više od deset godina stigle su prve vijesti, iz SAD-a, o sve ranijem početku puberteta. Naučni krugovi objasnili su pojavu s povećanim brojem pretile djece, previše sjedenja pred elektronskim uređajima i prevelike konzumacije hormonski tretirane govedine. Studija Univerziteta Copenhagen nedavno je pokazala da je dob dječaka i djevojčica u kojoj ulaze u pubertet sve manja, a ova se promjena u Europi zbila u vrlo kratkom periodu.

Kod djevojčica, početak puberteta u prosjeku je sad za jednu godinu ranije - već s 11 godina. Za dječake granica se snizila za četiri mjeseca i u prosjeku počinje već s 10 godina. Zasebna istraživanja u Holandiji i Italiji potvrdila su ove podatke. Endokrinolozi izvještavaju o bujici djece sa simptomima preranog puberteta.

Dr. Richard Stanhope, s londonske Great Ormond Street Children’s Hospital smatra da ovo predstavlja problem jer psihički razvoj ne prati i tjelesni pa se djeca ne mogu nositi s izgledom koji pokazuje više godina nego ih imaju. “Oni su fizički spremni za seksualnu reprodukciju, ali mentalno nesposobni”, rekao je dodajući da su zbog toga ranjiviji na pokušaje seksualnog zlostavljanja i tinejdžersku trudnoću.

Kod dječaka se to može ispoljiti riskantnim ponašanjem i zloupotrebom alkohola i narkotika. Smatra se da povišena razina muškog hormona testosterona može dovesti do agresije kod dječaka koji su premladi da kontroliraju impulse. Osim toga djeca su svjesna razlike između sebe i svojih vršnjaka koji im sad djeluju djetinjasto pa se počnu družiti sa starijima od sebe ili se srame svojeg naglog razvoja držeći se pogrbljeno i odjećom skrivajući obline.

“Uklopiti se u društvo djeci je izuzetno važno,” smatra britanska psihologica Linda Blair. Mnogi psihološki problemi znaju započeti baš u pubertetu, a ona uočava nagli porast onih koji su zbog ranog puberteta drugačiji i zbog toga pate. Smatra da reklamne kampanje pogoršavaju atmosferu jer potiču djecu da streme zrelijem izgledu.

Kalorična hrana vjerojatno je djelomično kriva za ovaj trend, no ne može ga u potpunosti objasniti. Naime, italijanska studija sugeriše da svjetlost i radijacija iz TV-a i kompjuterskih ekrana možda potiskuje produkciju hormona melatonina koji reguliše unutarnji biološki sat. Melatonin, smatraju naučnici, sprečava preranu pojavu puberteta.

Osim toga hemikalije, poput ftalata ili bisfenola A, koje djeluju na naše žlijezde glavni su osumnjičenici jer mogu ometati hormonalni razvoj ili imitirati neke hormone. Svi smo mi izloženi različitom koktelu hemikalija svakodnevno, a djeca čiji se organizam tek razvija posebno su ranjiva.

(TIP/net.hr)

  • Facebook
  • Google
  • Live
  • StumbleUpon
  • TwitThis

Prijavite se i napišite vaš komentar na vijest.



Ostavi komentar

Da bi se prijavili za pisanje poruka trebate se prethodno jednokratno registrovati.